Wat zoek je precies?



Bekijk op Finnik.nl

Premium Autorapport

Inhoudsopgave

Audi A3 Sportback

1.4 e-tron PHEV Ambition Pro Line plus

Deze Audi A3 Sportback komt uit 2015, werd geleverd van 01-08-2014 tot 31-07-2016 en kostte toen € 48.469,-. Deze originele Nederlandse personenauto staat sinds 2015 op kenteken, is voorzien van een benzine én een elektriciteit-motor, heeft een maximum vermogen van 110 kW (150 PK) en een cilinderinhoud van 1395 cc.

De personenauto heeft een topsnelheid van 222 km per uur en bereikt vanuit stilstand de 100 km/u in 7,6 seconden. De APK is geldig tot 29-12-2021 en de wegenbelasting bedraagt gemiddeld € 112,08 per kwartaal.

Snelle check

Waarde-indicatie, onderhoud en meer

Waarde-indicatie
€ 14-18k
Datum APK
29-12-2021
0-100 km/u
7,6 sec.
Topsnelheid
222 km/u
Aantal eigenaren
2 (5 incl. autobedrijf)
Taxi?
Nee
Bouwjaar
2015
Geïmporteerd?
Nee
Eerste toelating nationaal
29-12-2015
Er zijn 2.647 auto's van dit type te koop.

Technische gegevens

Vermogen, snelheid, gewicht en meer

Cilinderinhoud
1.395 cm³
Topsnelheid
222 km/u
Aantal cilinders
4
Motorcode
CUK
Vermogen
110 kW (150 PK)
Max. continu (elektrisch) vermogen
55 kW (75 PK)
G3
Nee
Aandrijving
Voorwiel
Wielbasis
264 cm
Koppel
250 Nm
Tankinhoud
40 liter
Maximaal toerental
5.000 rpm
Max. koppel bij aant. toeren
1.600 rpm
Turbo / Compressor
Ja
Acceleratie 0-100
7,60 seconden
Plaats VIN-Nummer
r. motorruimte
Type goedkeuringsnr.
e1*2007/46*0607*18
Gewicht
1.515 kg
Gewicht rijklaar
1.615 kg
Maximaal gewicht
2.050 kg
Max. trekgewicht ongeremd
750 kg
Max. trekgewicht geremd
1.400 kg
Lengte
4.425 mm
Breedte
1.785 mm
Hoogte
1.477 mm
Aantal zitplaatsen
5
Aantal wielen
4

Historie

APK, Eigenarenoverzicht en voertuigstatus

30-10-2020

Geëxporteerd

Dit voertuig is geëxporteerd op 30-10-2020.

20-08-2020

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een (erkend) bedrijf.

19-08-2020

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een (erkend) bedrijf.

19-08-2020

Kilometerstand gerapporteerd

150.652

03-12-2019

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

22-07-2016

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een lease-maatschappij.

18-01-2016

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een (erkend) bedrijf.

29-12-2015

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig geregistreerd door een lease-maatschappij.

Eigenarenoverzicht

Lease
29-12-2015 - 18-01-2016
(erkend) bedrijf
18-01-2016 - 22-07-2016
Lease
22-07-2016 - 19-08-2020
(erkend) bedrijf
19-08-2020 - 20-08-2020
(erkend) bedrijf
20-08-2020 - Heden

Voertuigstatus-overzicht

Aantal eigenaren
2 (5 incl. autobedrijf)
WAM-verzekerd
Nee
Eerste toelating nationaal
29-12-2015
Datum aansprakelijkheid
20-08-2020
Parallel geïmporteerd
Nee
Vervaldatum APK
29-12-2021
Status kenteken
Geëxporteerd
Geëxporteerd
Ja
Gesloopt
Nee
Wacht Op Keuren (WOK)
Ja
Ongeldig
Ja
Heeft dit voertuig schade gehad?

Onderhoud en reparatie

APK, reparaties en terugroepacties

Datum APK
29-12-2021
APK-bevindingen
Geen
Onderhoudregistratie(s)
Geen

26 Geregistreerde APK-reparaties voor Audi - A3 Sportback

52x 210: Bandenspanning niet op juiste waarde.
39x 205: Band onvoldoende profiel.
15x AC1: Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm.
12x 391: Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht.
10x 516: Dimlicht onjuist afgesteld.
8x AC5: Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage.
5x 213: Montage band niet volgens voorschriften.
3x RA1: Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect aan.
3x 203: Band beschadigd.
3x 077: Brandstoflekkage.
2x 392: Ruitensproeierinstallatie werkt niet.
2x 524: Lichtbeeld dimlicht onjuist.
2x 497: Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt.
1x OP1: Afgedekt onderdeel niet beoordeeld 5.1b.3.
1x RA7: Waarschuwingsinrichting elektronisch remsysteem geeft defect aan.
1x 283: Remonderdelen te veel gecorrodeerd.
1x 286: Bewegingsmogelijkheden parkeerrem beperkt.
1x 373: Deur niet op normale wijze te openen.
1x 312: Remschijf ernstig gecorrodeerd.
1x RA2: Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen.
1x 417: Gordelsluiting werkt niet.
1x 115: Uitlaatsysteem niet gasdicht.
1x 584: Stadslicht werkt niet (goed).
1x 311: Drager/bevestigingsmiddel van remvoering raakt trommel/schijf.
1x 211: Bandenspanning op 1 as niet gelijk.
1x 532: Mistlicht werkt niet (goed).
Terugroepacties
Geen

Meest voorkomende reparaties

Er is onvoldoende data beschikbaar van deze auto om een betrouwbaar resultaat te laten zien op de meest voorkomende reparaties.

Opties en accessoires

Niet standaard, soms handig, soms gewoon leuk

Achterbank neerklapbaar
Alarm klasse 1(startblokkering)
Aluminium interieur afwerking
Anti blokkeer systeem
Anti doorslip regeling
Armsteun voor
Bandenspanningscontrolesysteem
Bestuurdersairbag
Bluetooth telefoonvoorbereiding
Boordcomputer
Brake assist system
Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Cruise control
Electronic climate controle
Elektrische ramen voor en achter
Elektronisch sper differentieel
Elektronisch stabiliteits programma
Hoofd airbag(s) achter
Hoofd airbag(s) voor
Knie airbag(s)
Led koplampen
Lederen stuurwiel
Lichtmetalen velgen 18"
Mistlampen voor
Multimedia-voorbereiding
Navigatiesysteem full map
Oplaadmogelijkheid
Passagiersairbag
Radio-cd/mp3 speler
Sportonderstel
Sportstoelen
Start/stop systeem
Stuurwiel multifunctioneel
Voorstoelen in hoogte verstelbaar
Warmtewerend glas
Zij airbag(s) voor

Fabrieksopties

Beschikbare fabrieksopties voor deze auto
Alarmsysteem
Armsteun achter
Audio installatie
Audio installatie premium
Bi-xenon koplampen adaptief
Buitensp.elektr.inklap en aut. dimmend
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
Cruise control adaptief met stop&go
Dab ontvanger
Dakrails
Dakspoiler
Dimlichten automatisch en regensensor
Dodehoek detectie
Elektrisch glazen panorama-dak
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
Extra getint glas
Grootlichtassistent
Hill hold functie
Interieur voorverwarmingsinstallatie
Keyless entry
Kunstlederen/alcantara bekleding
Lederen bekleding
Lendesteunen (verstelbaar)
Metaalkleur
Parkeer assistent
Parkeersensor achter
Parkeersensor voor en achter
Rijstrooksensor
Speciale kleur
Sportstuur
Trekhaak met afneembare kogel
Variabele stuuroverbrenging
Voorstoelen verwarmd
Wifi voorbereiding

Optiepakketten

Beschikbare pakketopties voor deze auto
Assistentie pakket
€ 2.142,-
Cruise control adaptief
Grootlichtassistent
Parkeersensor voor en achter
Rijstrooksensor
Assistentie pakket
€ 2.101,-
Cruise control adaptief
Parkeersensor voor en achter
Rijstrooksensor
Navigatie-pakket
€ 1.596,-
Audio-navigatie full map + hard disk
Parkeer pakket
€ 1.666,-
Achteruitrijcamera
Parkeersensor voor en achter
S line-pakket
€ 2.806,-
Lederen versnellingspook
Lederen/stof bekleding
Lichtmetalen velgen 18"
Sportonderstel
Sportstuur
Stuurwiel multifunctioneel

Totale kosten per maand

Hoeveel kost deze Audi in gebruik?

Vraag de volgende gepersonaliseerde kosten aan en krijg een gedetailleerde kosten overzicht voor:
• Onderhoudskosten
• Afschrijvingskosten
• Brandstofkosten
• Bandenkosten
• Verzekeringskosten
• Kosten wegenbelasting
• Totale maandelijkse kosten

Momenteel alleen beschikbaar in de mobiele app.

Waarde-informatie

Exacte waarde, belasting en bijtelling

Nieuwprijs
€ 48.469,-
Waarde-indicatie
€ 14-18k
Exacte waarde
€ 15.966,-
Inruilwaarde
€ 14.566,-
BPM
€ 409,-
Rest BPM
€ 80,-
Bijtellingsklasse
25%
Netto bijtelling
  • 37,35%: € 377,15
  • 49,50%: € 499,84
Wegenbelasting per kwartaal
  • Drenthe: € 116,-
  • Flevoland: € 111,-
  • Friesland: € 114,-
  • Gelderland: € 116,-
  • Groningen: € 118,-
  • Limburg: € 110,-
  • N-Brabant: € 110,-
  • N-Holland: € 104,-
  • Overijssel: € 110,-
  • Utrecht: € 109,-
  • Z-Holland: € 116,-
  • Zeeland: € 111,-

Statistieken voor deze auto

Aantal stadagen, nieuw verkocht, in bezit


Aantal stadagen
61 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
583 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
1.085 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
56.751
Gesloopt na
1.695 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
1.742 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
65 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
537 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
41 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
56.751
Gesloopt na
1.434 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
1.878 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
223 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
527 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
32 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
56.751
Gesloopt na
2.188 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
2.048 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
39 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
555 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
43 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
56.751
Gesloopt na
1.685 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
1.649 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
62 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
584 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
129 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
56.751
Gesloopt na
1.951 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
1.793 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
43 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
532 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
30 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
56.751
Gesloopt na
Onbekend
Geëxporteerd na
1.921 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
116 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
596 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
39 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
56.751
Gesloopt na
Onbekend
Geëxporteerd na
1.781 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
35 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
586 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
173 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
56.751
Gesloopt na
2.202 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
1.789 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
190 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
582 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
211 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
56.751
Gesloopt na
1.676 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
1.761 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
41 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
539 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
83 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
56.751
Gesloopt na
1.184 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
1.643 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
32 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
633 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
85 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
56.751
Gesloopt na
2.182 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
1.722 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
24 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
597 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
22 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
56.751
Gesloopt na
1.262 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
2.170 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
31 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
598 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
197 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
56.751
Gesloopt na
1.186 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
1.660 dagen gemiddeld

Basisgegevens

Merk, model, kleur en meer

Merk
Audi
Model
A3 Sportback
Uitvoering
1.4 e-tron PHEV Ambition Pro Line plus
Bouwjaar
2015
Tellerstandcontrole
Brandstof
Benzine én elektriciteit
Kleur
Zwart
Voertuigsoort
Personenauto
Inrichting
Hatchback
Type voertuig
Hatchb.
Soort hybride
OVC-HEV
Aantal deuren
5
Soort transmissie
Automatisch
Aantal versnellingen
Niet geregistreerd
Segment
C (Klein midden)
SCM alarmcertificaat
Verlopen op 12-12-2019

Milieu

Hoe groen is deze auto en welke milieuzones

Verbruik gecombineerd
1 op 66,7 (1,5 l/100 km)
Verbruik buitenweg
Niet geregistreerd
Verbruik stad
Niet geregistreerd
Elektrisch gewogen verbruik combinatierit
124 wh/km
Actieradius elektrisch combinatierit
48 km
CO2-Uitstoot
Niet geregistreerd
Emissieklasse
6
Energielabel
A
Euroklasse
Euro 6
Roetfilter
N.v.t.
Geluidsniveau stationair
76 dB(A)
Toerental stationair
3.750 rpm
Geluidsniveau rijdend
73 dB(A)
Milieusticker Duitsland
N.v.t.

Milieuzones

De gemeente 's Hertogenbosch heeft per 1 september 2007 een milieuzone. De milieuzone omvat de oude binnenstad, 't Zand en het gebied tussen de Zuid-Willemsvaart en de Aa.
De gemeente Amsterdam heeft per 9 oktober 2008 een milieuzone. De amsterdamse milieuzone omvat het gebied binnen de Ring A10 met enkele uitzonderingen. Stadsdeel Amsterdam-Noord is uitgezonderd omdat hier geen luchtkwaliteitsknelpunten zijn. De bedrijventerreinen RAI, De Schinkel, Cruquius, Amstel en Amstel Business Park zijn uitgezonderd omdat het vrachtverkeer dat hier komt meestal geen bestemming elders in de stad heeft.

Sinds 1 januari 2018 geldt er een milieuzone voor:

- brom- en snorfietsen. Het gaat om 2-takt en 4-takt brom- en snorfietsen met een DET van vóór 1 januari 2011. Brommers, scooters of snorfietsen met een Datum Eerste Toelating (DET) van 2010 of ouder mogen niet meer in de bebouwde kom rijden.
- taxi’s (M1-voertuigcode en taxiregistratie bij RDW) met een dieselmotor en een Datum Eerste Toelating (DET) van 2008 of ouder. De milieuzone geldt voor alle taxi’s, ook taxi’s die niet geregistreerd staan in Amsterdam moeten voldoen aan de eisen voordat ze de milieuzone binnen rijden.

Sinds november 2020 geldt binnen Amsterdam een groene milieuzone voor personenauto's met een dieselmotor. Personenauto's met een dieselmotor mogen alleen de milieuzone in als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. Personenauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer. Auto's die niet op diesel rijden zijn gewoon welkom in de milieuzone.

Binnen Amsterdam geldt een groene milieuzone voor:

- Dieselvrachtauto’s. Dat betekent dat vrachtauto’s met een dieselmotor de milieuzone alleen in mogen als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. Vrachtauto’s die niet op diesel rijden zijn ook welkom in de milieuzone. Vrachtauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang.
- Dieselbestelauto’s. Dat betekent dat alleen bestelauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 4 of hoger de milieuzone in mogen. De gemeente gaat dus niet meer uit van de Datum Eerste Toelating (DET). Bestelauto’s die niet op diesel rijden blijven welkom. Bestelauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.
- Autobussen die rijden op diesel. Dat betekent dat autobussen met een dieselmotor alleen de milieuzone in mogen als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. De gemeente gaat dus niet meer uit van de DET. Autobussen die niet op diesel rijden blijven welkom in de milieuzone. Autobussen met een dieselmotor en emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.

Vanaf 1 januari 2022 wordt de milieuzone aangescherpt. Dan hebben dieselautobussen- en touringcars alleen toegang met emissieklasse 6 en hoger.
- Dieselvoertuigen, ook als deze staan geregistreerd als kampeerwagen. Dat betekent dat alleen voertuigen met een dieselmotor en een emissieklasse 4 of hoger de milieuzone in mogen. De gemeente gaat dus niet meer uit van de Datum Eerste Toelating (DET). Voertuigen die niet op diesel rijden blijven welkom. Voertuigen met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.

NB: in het ontheffingenbeleid van gemeente Amsterdam is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Amsterdamse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Amsterdam. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
Om diezelfde reden ontbreekt Amsterdam in de opsomming van steden in de ‘Kennisgeving Ontheffingverlening Milieuzones’ waarvoor RvO ontheffing verleent.
De gemeente Arnhem heeft per 1 juli 2014 een milieuzone voor vrachtverkeer. De Arnhemse milieuzone betreft het gebied binnen de centrumring Arnhem, inclusief de centrumring zelf.
De gemeente Breda heeft per 4 oktober 2007 een milieuzone. De milieuzone omvat de binnenzijde van de singels.
De Tramsingel, Oranjesingel, Wilhelminasingel en de Fellenoordstraat zijn wel toegankelijk voor alle vrachtverkeer.
De gemeente Delft heeft per 1 januari 2010 een milieuzone.
De milieuzone omvat grofweg het gebied ten zuidoosten van de binnenstad van Delft. Hiermee draagt de milieuzone bij aan het verbeteren van de luchtkwaliteit in dit gebied. De milieuzone is zo gesitueerd dat deze de knelpunten in de luchtkwaliteit omvat en sluiproutes door woonwijken tegengaat.
Vanaf 1 januari 2022 mogen alleen vrachtauto’s en bussen met emissieklasse 6 en voertuigen die geen schadelijke stoffen uitstoten in de milieuzone rijden. Tot 1 januari 2022 is de milieuzone nog toegestaan voor:
- Vrachtauto's met emissieklasse 4 of hoger.
- Bijzondere voertuigen die niet ouder zijn dan 13 jaar.

De milieuzone ligt binnen de Centrumring (S100) en het Telderstracé (S200).

Vanaf 1 juli 2021 vallen ook de volgende gebieden onder de milieuzone:
- het gebied ten noorden van de Javastraat/Laan van Meerdervoort binnen het Telderstracé.
- het gebied ten zuiden van de Waldorpstraat, Rijswijkseplein, en Weteringkade tot aan de Centrumring.

De volgende wegen vallen buiten de milieuzone:
- de Centrumring en het Telderstracé zelf.
- de weg vanaf de Lijnbaan naar de parkeerplaats en de parkeergarage van het ziekenhuis HMC Westeinde

NB: in het ontheffingenbeleid van gemeente Den Haag is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Haagse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Den Haag. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
De gemeente Eindhoven heeft per 1 juli 2007 een milieuzone. De eindhovense milieuzone omvat het gebied binnen de ring (postcodegebied 5611 tot en met 5616), met uitzondering van bedrijventerrein De Kade.
De gemeente Leiden heeft per 1 januari 2010 een milieuzone. De leidse milieuzone omvat het gebied binnen de singels en het oostelijke deel van de Morsweg.
De gemeente Maastricht heeft per 1 maart 2010 een milieuzone. De milieuzone omvat de Statensingel.
De gemeente Rijswijk heeft per 1 november 2010 een milieuzone. De rijswijkse milieuzone omvat het gebied tussen de Burgemeester Elsenlaan, de stadgrenzen met Den Haag en Voorburg, De Vliet tot aan de Prunuskade en via de Handelskade tot aan de Burgemeester Elsenlaan. Een deel van de Rotterdamseweg, tot aan de Laan van Oversteen, valt ook binnen de zone.
De gemeente Rotterdam heeft per 16 september 2007 een milieuzone. De Rotterdamse milieuzone omvatte tot voor kort in grote lijnen het CS-kwartier, de Stadsdriehoek, het Oude Westen en de wijk Cool.

Per 1 januari 2016 heeft de gemeente Rotterdam de milieuzone uitgebreid. De zone is groter geworden. De milieuzone ligt grofweg binnen de ‘ruit’ van Rotterdam, aan de noordkant van de Maas. De milieuzone ligt in het centrum en het noorden van de stad, tussen de A20, de A16, de Nieuwe Maas en de S114 (Tjalklaan, Vierhavenstraat, Westzeedijk). De drie oeververbindingen Maastunnel, Erasmusbrug en Willemsbrug (inclusief Noordereiland) liggen ook in de milieuzone. Op de kaart hieronder geeft de zwarte lijn de grens van de milieuzone aan.

Naast de geografische uitbreiding is de milieuzone ook gaan gelden voor bestelauto’s en personenauto’s.

NB: in het ontheffingenbeleid van de gemeente Rotterdam is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Rotterdamse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Rotterdam. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
Om diezelfde reden ontbreekt Rotterdam in de opsomming van steden in de ‘Kennisgeving Ontheffingverlening Milieuzones’ waarvoor RvO ontheffing verleent.
De gemeente Tilburg heeft sinds 1 september 2007 een milieuzone. De Tilburgse milieuzone bestrijkt het gebied binnen de ringbanen.
De gemeente 's Utrecht heeft per 1 juli 2007 een milieuzone. De milieuzone omvat de gehele binnenstad, het stationsgebied, de Jaarbeurs en enkele aangrenzende wegen.

Beoordeling door Autozine

Beoordeling door Autozine; hét Automagazine op internet

Pluspunten
  • Vlot en zuinig
  • Prima weggedrag
  • Voordeliger en beter dan een standaard a3
Minpunten
  • Alleen compleet met opties
  • Onhandige en gevaarlijke locatie laad-aansluiting
De Audi A3 met plug-inhybride aandrijving biedt alleen voordelen boven de conventionele A3. De hybride is stiller, sterker, zuiniger en voordeliger. Het extra gewicht is nauwelijks merkbaar.

Fun Facts

Interessante feitjes. Leuk voor op een feestje

Gem. 1069 dagen in bezit per eigenaar
2.244.893 voertuigen van deze kleur
29% van de bezitters is vrouw
7.454.258 voertuigen ouder dan deze
Er zijn 56.751 voertuigen van dit merk/model in NL
Er waren vorig jaar 4.181 voertuigen van dezelfde uitvoering in NL
1.423.071 voertuigen sneller of meer PK
Dit kenteken is 9.248 keer gespot

Automarkt

(Ver)kopen via AutoScout24 en onze eigen markt

Koop dit type auto (2647 te koop)

Verkoop je auto

Diefstalcheck

Diefstalinformatie en -prognose

Aantal auto's van zelfde uitvoering
4.181
Uitvoeringen gestolen vorig jaar
7 (1,7 op 1000)
Diefstalrisico komend jaar
Gemiddeld (0,9 op 1000)
Diefstalverhogende factoren:
Deze auto is een:
• Automaat
• 4-deurs

Hoe bevalt Finnik u?

Laat ons weten hoe u ons beoordeelt.

Bedankt voor uw waardering! Dat kan dus beter. Gaat er iets mis of heeft u een idee over wat we beter kunnen doen? Laat het ons weten! Met uw feedback kunnen we Finnik beter maken.

Bedankt voor uw waardering! Zou u een (korte) recensie willen achterlaten bij Google? Op deze manier kan Finnik meer mensen helpen. Alvast bedankt!

?contact