Premium Autorapport
Inhoudsopgave
Audi A3 Sportback
1.4 e-tron PHEV Ambition Pro Line plus
Deze Audi A3 Sportback komt uit 2015, werd geleverd van 01-08-2014 tot 31-07-2016 en kostte toen € 48.469,-. Deze originele Nederlandse personenauto staat sinds 2015 op kenteken, is voorzien van een benzine én een elektriciteit-motor, heeft een maximum vermogen van 110 kW (150 PK) en een cilinderinhoud van 1395 cc.
De personenauto heeft een topsnelheid van 222 km per uur en bereikt vanuit stilstand de 100 km/u in 7,6 seconden. Het verbruik van deze personenauto is gemiddeld 1,5 liter per 100 km en hij weegt 1515 kg. De APK is geldig tot 29-12-2019 en de wegenbelasting bedraagt gemiddeld € 125,58 per kwartaal.
De personenauto heeft een topsnelheid van 222 km per uur en bereikt vanuit stilstand de 100 km/u in 7,6 seconden. Het verbruik van deze personenauto is gemiddeld 1,5 liter per 100 km en hij weegt 1515 kg. De APK is geldig tot 29-12-2019 en de wegenbelasting bedraagt gemiddeld € 125,58 per kwartaal.
Waarde-indicatie
€ 10-14kDatum APK
29-12-20190-100 km/u
7,6 sec.Topsnelheid
222 km/uAantal eigenaren
2 (5 incl. autobedrijven)Taxi?
NeeBouwjaar
2015Geïmporteerd?
NeeEerste toelating nationaal
29-12-2015Internationale schadehistorie
Weten of een auto schade heeft gehad? Check het gratis in onze wereldwijde schade database.
Cilinderinhoud
1.395 cm³
Topsnelheid
222 km/u
Aantal cilinders
4
Motorcode
CUK
Vermogen
110 kW (150 PK)
Max. continu (elektrisch) vermogen
55 kW (75 PK)
G3
Nee
Aandrijving
Voorwiel
Wielbasis
264 cm
Koppel
250 Nm
Tankinhoud
40 liter
Maximaal toerental
5.000 rpm
Max. koppel bij aant. toeren
1.600 rpm
Turbo / Compressor
Ja
Acceleratie 0-100
7,60 seconden
Plaats VIN-Nummer
in motorruimte r.
Type goedkeuringsnr.
e1*2007/46*0607*18
Gewicht
1.515 kg
Gewicht rijklaar
1.615 kg
Maximaal gewicht
2.050 kg
Max. trekgewicht ongeremd
750 kg
Max. trekgewicht geremd
1.400 kg
Lengte
4.425 mm
Breedte
1.785 mm
Hoogte
1.477 mm
Aantal zitplaatsen
5
Aantal wielen
4
30-10-2020
Geëxporteerd
Dit voertuig is geëxporteerd op 30-10-2020.
20-08-2020
Nieuwe eigenaar type:
Voertuig is geregistreerd door een autobedrijf.
19-08-2020
Kilometerstand gerapporteerd
150.652
19-08-2020
Nieuwe eigenaar type:
Voertuig is geregistreerd door een autobedrijf.
03-12-2019
APK gekeurd
Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.
22-07-2016
Nieuwe eigenaar type:
Voertuig is geregistreerd door een lease-maatschappij.
18-01-2016
Nieuwe eigenaar type:
Voertuig is geregistreerd door een autobedrijf.
29-12-2015
Nieuwe eigenaar type:
Voertuig is geregistreerd door een lease-maatschappij.
Eigenarenoverzicht
Een overzicht van alle eigenaarsmutaties die dit voertuig heeft gehad. De getoonde eigenaar is de eigenaar die op moment van overschrijven stond geregistreerd. Dit is een vast gegeven en kan niet achteraf worden aangepast.
Lease-maatschappij
29-12-2015 - 18-01-2016
Autobedrijf
18-01-2016 - 22-07-2016
Lease-maatschappij
22-07-2016 - 19-08-2020
Autobedrijf
19-08-2020 - 20-08-2020
Autobedrijf
20-08-2020 - Heden
Voertuigstatus-overzicht
Aantal eigenaren
2 (5 incl. autobedrijven)
Huidige eigenaar
Autobedrijf
WAM-verzekerd
Nee
Eerste toelating nationaal
29-12-2015
Datum aansprakelijkheid
Onbekend
Parallel geïmporteerd
Nee
Vervaldatum APK
29-12-2019
Status kenteken
Geëxporteerd
Geëxporteerd
Ja
Gesloopt
Nee
Wacht Op Keuren (WOK)
Ja
Ongeldig
Ja
Datum APK
29-12-2019
APK-bevindingen
Geen
Onderhoudregistratie(s)
Geen
26 Geregistreerde APK-reparaties voor Audi - A3 Sportback
52x 210: Bandenspanning niet op juiste waarde.
39x 205: Band onvoldoende profiel.
15x AC1: Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm.
12x 391: Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht.
10x 516: Dimlicht onjuist afgesteld.
8x AC5: Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage.
5x 213: Montage band niet volgens voorschriften.
3x 077: Brandstoflekkage.
3x RA1: Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect aan.
3x 203: Band beschadigd.
2x 524: Lichtbeeld dimlicht onjuist.
2x 497: Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt.
2x 392: Ruitensproeierinstallatie werkt niet.
1x 373: Deur niet op normale wijze te openen.
1x RA2: Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen.
1x 286: Bewegingsmogelijkheden parkeerrem beperkt.
1x OP1: Afgedekt onderdeel niet beoordeeld 5.1b.3.
1x 211: Bandenspanning op 1 as niet gelijk.
1x 312: Remschijf ernstig gecorrodeerd.
1x 283: Remonderdelen te veel gecorrodeerd.
1x 417: Gordelsluiting werkt niet.
1x RA7: Waarschuwingsinrichting elektronisch remsysteem geeft defect aan.
1x 584: Stadslicht werkt niet (goed).
1x 115: Uitlaatsysteem niet gasdicht.
1x 311: Drager/bevestigingsmiddel van remvoering raakt trommel/schijf.
1x 532: Mistlicht werkt niet (goed).
39x 205: Band onvoldoende profiel.
15x AC1: Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm.
12x 391: Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht.
10x 516: Dimlicht onjuist afgesteld.
8x AC5: Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage.
5x 213: Montage band niet volgens voorschriften.
3x 077: Brandstoflekkage.
3x RA1: Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect aan.
3x 203: Band beschadigd.
2x 524: Lichtbeeld dimlicht onjuist.
2x 497: Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt.
2x 392: Ruitensproeierinstallatie werkt niet.
1x 373: Deur niet op normale wijze te openen.
1x RA2: Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen.
1x 286: Bewegingsmogelijkheden parkeerrem beperkt.
1x OP1: Afgedekt onderdeel niet beoordeeld 5.1b.3.
1x 211: Bandenspanning op 1 as niet gelijk.
1x 312: Remschijf ernstig gecorrodeerd.
1x 283: Remonderdelen te veel gecorrodeerd.
1x 417: Gordelsluiting werkt niet.
1x RA7: Waarschuwingsinrichting elektronisch remsysteem geeft defect aan.
1x 584: Stadslicht werkt niet (goed).
1x 115: Uitlaatsysteem niet gasdicht.
1x 311: Drager/bevestigingsmiddel van remvoering raakt trommel/schijf.
1x 532: Mistlicht werkt niet (goed).
Terugroepacties
Geen
Meest voorkomende reparaties
Er is onvoldoende data beschikbaar van deze auto om een betrouwbaar resultaat te laten zien op de meest voorkomende reparaties.
Achterbank neerklapbaar
Alarm klasse 1(startblokkering)
Aluminium interieur afwerking
Anti blokkeer systeem
Anti doorslip regeling
Armsteun voor
Bandenspanningscontrolesysteem
Bestuurdersairbag
Bluetooth
Boordcomputer
Brake assist system
Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
Centrale vergrendeling met afstandsbediening
Cruise control
Electronic climate control
Elektrische ramen voor en achter
Elektronisch sper differentieel
Elektronisch stabiliteits programma
Hoofd airbag(s) achter
Hoofd airbag(s) voor
Knie airbag(s)
Led koplampen
Lederen stuurwiel
Lichtmetalen velgen 18"
Mistlampen voor
Multimedia-voorbereiding
Navigatiesysteem full map
Oplaadmogelijkheid
Passagiersairbag
Radio-cd/mp3 speler
Sportonderstel
Sportstoelen
Start/stop systeem
Stuurwiel multifunctioneel
Voorstoelen in hoogte verstelbaar
Warmtewerend glas
Zij airbag(s) voor
Fabrieksopties
Beschikbare fabrieksopties voor deze auto
Alarmsysteem
Armsteun achter
Audio installatie
Audio installatie premium
Bi-xenon koplampen adaptief
Buitenspieg.elektr.inklap en aut. dim
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
Cruise control adaptief met stop&go
Dab
Dakrails
Dakspoiler
Dimlichten automatisch en regensensor
Dodehoek detectie
Elektrisch glazen panorama-dak
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
Extra getint glas achter
Grootlichtassistent
Hill hold functie
Interieur voorverwarming/(koeling)
Keyless entry
Kunstlederen/microvezel bekleding
Lederen bekleding
Lendesteunen (verstelbaar)
Metaalkleur
Parkeer assistent
Parkeersensor achter
Parkeersensor voor en achter
Rijstrooksensor
Speciale kleur
Sportstuur
Trekhaak met afneembare kogel
Unikleur/pastel
Variabele stuuroverbrenging
Voorstoelen verwarmd
Wifi
Optiepakketten
Beschikbare pakketopties voor deze auto
Assistentie pakket
€ 2.142,-
€ 2.142,-
Cruise control adaptief
Grootlichtassistent
Parkeersensor voor en achter
Rijstrooksensor
Assistentie pakket
€ 2.101,-
€ 2.101,-
Cruise control adaptief
Parkeersensor voor en achter
Rijstrooksensor
Navigatie-pakket
€ 1.596,-
€ 1.596,-
Audio-navigatie full map + hard disk
Parkeer pakket
€ 1.666,-
€ 1.666,-
Achteruitrijcamera
Parkeersensor voor en achter
S line-pakket
€ 2.806,-
€ 2.806,-
Lederen versnellingspook
Lederen/stof bekleding
Lichtmetalen velgen 18"
Sportonderstel
Sportstuur
Stuurwiel multifunctioneel
Vraag de volgende gepersonaliseerde kosten aan en krijg een gedetailleerde kosten overzicht voor:
• Onderhoudskosten
• Afschrijvingskosten
• Brandstofkosten
• Bandenkosten
• Verzekeringskosten
• Kosten wegenbelasting
• Totale maandelijkse kosten
• Afschrijvingskosten
• Brandstofkosten
• Bandenkosten
• Verzekeringskosten
• Kosten wegenbelasting
• Totale maandelijkse kosten
Nieuwprijs
€ 48.469,-
Waarde-indicatie
€ 10-14k
Dagwaarde
€ 12.129,-
Inruilwaarde
€ 10.729,-
BPM
€ 409,-
Rest BPM
Onbekend
Bijtellingsklasse
25%
Netto bijtelling
- 36,93%: € 372,91
- 49,50%: € 499,84
Wegenbelasting per kwartaal
- Drenthe: € 128,-
- Flevoland: € 123,-
- Friesland: € 127,-
- Gelderland: € 131,-
- Groningen: € 130,-
- Limburg: € 123,-
- N-Brabant: € 123,-
- N-Holland: € 120,-
- Overijssel: € 123,-
- Utrecht: € 123,-
- Z-Holland: € 132,-
- Zeeland: € 124,-
Aantal stadagen
95 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
1.098 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
887 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
62.707
Gesloopt na
2.373 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
2.055 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
28 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
1.054 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
30 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
62.707
Gesloopt na
1.434 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
2.002 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
58 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
938 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
32 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
62.707
Gesloopt na
2.188 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
2.533 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
94 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
941 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
56 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
62.707
Gesloopt na
2.358 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
2.243 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
96 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
1.092 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
103 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
62.707
Gesloopt na
2.798 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
1.966 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
101 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
940 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
34 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
62.707
Gesloopt na
3.132 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
2.475 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
101 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
1.185 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
20 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
62.707
Gesloopt na
Onbekend
Geëxporteerd na
2.325 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
85 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
1.123 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
137 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
62.707
Gesloopt na
2.625 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
2.466 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
123 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
1.133 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
138 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
62.707
Gesloopt na
1.985 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
2.206 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
85 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
1.047 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
56 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
62.707
Gesloopt na
1.184 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
2.042 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
93 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
1.185 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
79 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
62.707
Gesloopt na
2.384 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
1.841 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
1 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
1.162 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
11 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
62.707
Gesloopt na
2.086 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
2.516 dagen gemiddeld
Aantal stadagen
85 dagen gemiddeld
Aantal dagen in bezit
1.101 dagen gemiddeld
Aantal nieuw verkocht
0 (afgelop. 12 mnd.)
Aant. occas. verkocht
191 (afgelop. 12 mnd.)
Totaal op kenteken
62.707
Gesloopt na
2.510 dagen gemiddeld
Geëxporteerd na
2.315 dagen gemiddeld
Merk
Audi
Model
A3 Sportback
Uitvoering
1.4 e-tron PHEV Ambition Pro Line plus
Bouwjaar
2015
Tellerstandcontrole
Brandstof
Benzine én elektriciteit
Kleur
Zwart
Voertuigsoort
Personenauto
Inrichting
Hatchback
Type voertuig
Hatchb.
Soort hybride
OVC-HEV
Aantal deuren
5
Soort transmissie
Automatisch
Aantal versnellingen
6
Segment
C (Klein midden)
SCM alarmcertificaat
Nee
Verbruik gecombineerd
1 op 66,7 (1,5 l/100 km)
Verbruik buitenweg
Niet geregistreerd
Verbruik stad
Niet geregistreerd
Elektrisch gewogen verbruik combinatierit
124.00 wh/km
Actieradius elektrisch combinatierit
48 km
CO2-Uitstoot
39,00 g/km
Emissieklasse
6
Energielabel
A
Euroklasse
Euro 6
Roetfilter
N.v.t.
Geluidsniveau stationair
76 dB(A)
Geluidsniveau toerental motor
3.750 rpm
Geluidsniveau rijdend
73 dB(A)
Milieusticker Duitsland
Groen
Milieuzones
De gemeente 's Hertogenbosch heeft per 1 september 2007 een milieuzone. De milieuzone omvat de oude binnenstad, 't Zand en het gebied tussen de Zuid-Willemsvaart en de Aa.
De gemeente Amsterdam heeft per 9 oktober 2008 een milieuzone. De amsterdamse milieuzone omvat het gebied binnen de Ring A10 met enkele uitzonderingen. Stadsdeel Amsterdam-Noord is uitgezonderd omdat hier geen luchtkwaliteitsknelpunten zijn. De bedrijventerreinen RAI, De Schinkel, Cruquius, Amstel en Amstel Business Park zijn uitgezonderd omdat het vrachtverkeer dat hier komt meestal geen bestemming elders in de stad heeft.
Sinds 1 januari 2018 geldt er een milieuzone voor:
- brom- en snorfietsen. Het gaat om 2-takt en 4-takt brom- en snorfietsen met een DET van vóór 1 januari 2011. Brommers, scooters of snorfietsen met een Datum Eerste Toelating (DET) van 2010 of ouder mogen niet meer in de bebouwde kom rijden.
- taxi’s (M1-voertuigcode en taxiregistratie bij RDW) met een dieselmotor en een Datum Eerste Toelating (DET) van 2008 of ouder. De milieuzone geldt voor alle taxi’s, ook taxi’s die niet geregistreerd staan in Amsterdam moeten voldoen aan de eisen voordat ze de milieuzone binnen rijden.
Sinds november 2020 geldt binnen Amsterdam een groene milieuzone voor personenauto's met een dieselmotor. Personenauto's met een dieselmotor mogen alleen de milieuzone in als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. Personenauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer. Auto's die niet op diesel rijden zijn gewoon welkom in de milieuzone.
Binnen Amsterdam geldt een groene milieuzone voor:
- Dieselvrachtauto’s. Dat betekent dat vrachtauto’s met een dieselmotor de milieuzone alleen in mogen als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. Vrachtauto’s die niet op diesel rijden zijn ook welkom in de milieuzone. Vrachtauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang.
- Dieselbestelauto’s. Dat betekent dat alleen bestelauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 4 of hoger de milieuzone in mogen. De gemeente gaat dus niet meer uit van de Datum Eerste Toelating (DET). Bestelauto’s die niet op diesel rijden blijven welkom. Bestelauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.
- Autobussen die rijden op diesel. Dat betekent dat autobussen met een dieselmotor alleen de milieuzone in mogen als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. De gemeente gaat dus niet meer uit van de DET. Autobussen die niet op diesel rijden blijven welkom in de milieuzone. Autobussen met een dieselmotor en emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.
Vanaf 1 januari 2022 wordt de milieuzone aangescherpt. Dan hebben dieselautobussen- en touringcars alleen toegang met emissieklasse 6 en hoger.
- Dieselvoertuigen, ook als deze staan geregistreerd als kampeerwagen. Dat betekent dat alleen voertuigen met een dieselmotor en een emissieklasse 4 of hoger de milieuzone in mogen. De gemeente gaat dus niet meer uit van de Datum Eerste Toelating (DET). Voertuigen die niet op diesel rijden blijven welkom. Voertuigen met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.
NB: in het ontheffingenbeleid van gemeente Amsterdam is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Amsterdamse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Amsterdam. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
Om diezelfde reden ontbreekt Amsterdam in de opsomming van steden in de ‘Kennisgeving Ontheffingverlening Milieuzones’ waarvoor RvO ontheffing verleent.
Sinds 1 januari 2018 geldt er een milieuzone voor:
- brom- en snorfietsen. Het gaat om 2-takt en 4-takt brom- en snorfietsen met een DET van vóór 1 januari 2011. Brommers, scooters of snorfietsen met een Datum Eerste Toelating (DET) van 2010 of ouder mogen niet meer in de bebouwde kom rijden.
- taxi’s (M1-voertuigcode en taxiregistratie bij RDW) met een dieselmotor en een Datum Eerste Toelating (DET) van 2008 of ouder. De milieuzone geldt voor alle taxi’s, ook taxi’s die niet geregistreerd staan in Amsterdam moeten voldoen aan de eisen voordat ze de milieuzone binnen rijden.
Sinds november 2020 geldt binnen Amsterdam een groene milieuzone voor personenauto's met een dieselmotor. Personenauto's met een dieselmotor mogen alleen de milieuzone in als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. Personenauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer. Auto's die niet op diesel rijden zijn gewoon welkom in de milieuzone.
Binnen Amsterdam geldt een groene milieuzone voor:
- Dieselvrachtauto’s. Dat betekent dat vrachtauto’s met een dieselmotor de milieuzone alleen in mogen als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. Vrachtauto’s die niet op diesel rijden zijn ook welkom in de milieuzone. Vrachtauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang.
- Dieselbestelauto’s. Dat betekent dat alleen bestelauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 4 of hoger de milieuzone in mogen. De gemeente gaat dus niet meer uit van de Datum Eerste Toelating (DET). Bestelauto’s die niet op diesel rijden blijven welkom. Bestelauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.
- Autobussen die rijden op diesel. Dat betekent dat autobussen met een dieselmotor alleen de milieuzone in mogen als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. De gemeente gaat dus niet meer uit van de DET. Autobussen die niet op diesel rijden blijven welkom in de milieuzone. Autobussen met een dieselmotor en emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.
Vanaf 1 januari 2022 wordt de milieuzone aangescherpt. Dan hebben dieselautobussen- en touringcars alleen toegang met emissieklasse 6 en hoger.
- Dieselvoertuigen, ook als deze staan geregistreerd als kampeerwagen. Dat betekent dat alleen voertuigen met een dieselmotor en een emissieklasse 4 of hoger de milieuzone in mogen. De gemeente gaat dus niet meer uit van de Datum Eerste Toelating (DET). Voertuigen die niet op diesel rijden blijven welkom. Voertuigen met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.
NB: in het ontheffingenbeleid van gemeente Amsterdam is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Amsterdamse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Amsterdam. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
Om diezelfde reden ontbreekt Amsterdam in de opsomming van steden in de ‘Kennisgeving Ontheffingverlening Milieuzones’ waarvoor RvO ontheffing verleent.
De gemeente Arnhem heeft per 1 juli 2014 een milieuzone voor vrachtverkeer. De Arnhemse milieuzone betreft het gebied binnen de centrumring Arnhem, inclusief de centrumring zelf.
De gemeente Breda heeft per 4 oktober 2007 een milieuzone. De milieuzone omvat de binnenzijde van de singels.
De Tramsingel, Oranjesingel, Wilhelminasingel en de Fellenoordstraat zijn wel toegankelijk voor alle vrachtverkeer.
De Tramsingel, Oranjesingel, Wilhelminasingel en de Fellenoordstraat zijn wel toegankelijk voor alle vrachtverkeer.
De gemeente Delft heeft per 1 januari 2010 een milieuzone.
De milieuzone omvat grofweg het gebied ten zuidoosten van de binnenstad van Delft. Hiermee draagt de milieuzone bij aan het verbeteren van de luchtkwaliteit in dit gebied. De milieuzone is zo gesitueerd dat deze de knelpunten in de luchtkwaliteit omvat en sluiproutes door woonwijken tegengaat.
De milieuzone omvat grofweg het gebied ten zuidoosten van de binnenstad van Delft. Hiermee draagt de milieuzone bij aan het verbeteren van de luchtkwaliteit in dit gebied. De milieuzone is zo gesitueerd dat deze de knelpunten in de luchtkwaliteit omvat en sluiproutes door woonwijken tegengaat.
Vanaf 1 januari 2022 mogen alleen vrachtauto’s en bussen met emissieklasse 6 en voertuigen die geen schadelijke stoffen uitstoten in de milieuzone rijden. Tot 1 januari 2022 is de milieuzone nog toegestaan voor:
- Vrachtauto's met emissieklasse 4 of hoger.
- Bijzondere voertuigen die niet ouder zijn dan 13 jaar.
De milieuzone ligt binnen de Centrumring (S100) en het Telderstracé (S200).
Vanaf 1 juli 2021 vallen ook de volgende gebieden onder de milieuzone:
- het gebied ten noorden van de Javastraat/Laan van Meerdervoort binnen het Telderstracé.
- het gebied ten zuiden van de Waldorpstraat, Rijswijkseplein, en Weteringkade tot aan de Centrumring.
De volgende wegen vallen buiten de milieuzone:
- de Centrumring en het Telderstracé zelf.
- de weg vanaf de Lijnbaan naar de parkeerplaats en de parkeergarage van het ziekenhuis HMC Westeinde
NB: in het ontheffingenbeleid van gemeente Den Haag is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Haagse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Den Haag. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
- Vrachtauto's met emissieklasse 4 of hoger.
- Bijzondere voertuigen die niet ouder zijn dan 13 jaar.
De milieuzone ligt binnen de Centrumring (S100) en het Telderstracé (S200).
Vanaf 1 juli 2021 vallen ook de volgende gebieden onder de milieuzone:
- het gebied ten noorden van de Javastraat/Laan van Meerdervoort binnen het Telderstracé.
- het gebied ten zuiden van de Waldorpstraat, Rijswijkseplein, en Weteringkade tot aan de Centrumring.
De volgende wegen vallen buiten de milieuzone:
- de Centrumring en het Telderstracé zelf.
- de weg vanaf de Lijnbaan naar de parkeerplaats en de parkeergarage van het ziekenhuis HMC Westeinde
NB: in het ontheffingenbeleid van gemeente Den Haag is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Haagse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Den Haag. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
De gemeente Eindhoven heeft per 1 juli 2007 een milieuzone. De eindhovense milieuzone omvat het gebied binnen de ring (postcodegebied 5611 tot en met 5616), met uitzondering van bedrijventerrein De Kade.
De gemeente Leiden heeft per 1 januari 2010 een milieuzone. De leidse milieuzone omvat het gebied binnen de singels en het oostelijke deel van de Morsweg.
De gemeente Maastricht heeft per 1 maart 2010 een milieuzone. De milieuzone omvat de Statensingel.
De gemeente Rijswijk heeft per 1 november 2010 een milieuzone. De rijswijkse milieuzone omvat het gebied tussen de Burgemeester Elsenlaan, de stadgrenzen met Den Haag en Voorburg, De Vliet tot aan de Prunuskade en via de Handelskade tot aan de Burgemeester Elsenlaan. Een deel van de Rotterdamseweg, tot aan de Laan van Oversteen, valt ook binnen de zone.
De gemeente Rotterdam heeft per 16 september 2007 een milieuzone. De Rotterdamse milieuzone omvatte tot voor kort in grote lijnen het CS-kwartier, de Stadsdriehoek, het Oude Westen en de wijk Cool.
Per 1 januari 2016 heeft de gemeente Rotterdam de milieuzone uitgebreid. De zone is groter geworden. De milieuzone ligt grofweg binnen de ‘ruit’ van Rotterdam, aan de noordkant van de Maas. De milieuzone ligt in het centrum en het noorden van de stad, tussen de A20, de A16, de Nieuwe Maas en de S114 (Tjalklaan, Vierhavenstraat, Westzeedijk). De drie oeververbindingen Maastunnel, Erasmusbrug en Willemsbrug (inclusief Noordereiland) liggen ook in de milieuzone. Op de kaart hieronder geeft de zwarte lijn de grens van de milieuzone aan.
Naast de geografische uitbreiding is de milieuzone ook gaan gelden voor bestelauto’s en personenauto’s.
NB: in het ontheffingenbeleid van de gemeente Rotterdam is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Rotterdamse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Rotterdam. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
Om diezelfde reden ontbreekt Rotterdam in de opsomming van steden in de ‘Kennisgeving Ontheffingverlening Milieuzones’ waarvoor RvO ontheffing verleent.
Per 1 januari 2016 heeft de gemeente Rotterdam de milieuzone uitgebreid. De zone is groter geworden. De milieuzone ligt grofweg binnen de ‘ruit’ van Rotterdam, aan de noordkant van de Maas. De milieuzone ligt in het centrum en het noorden van de stad, tussen de A20, de A16, de Nieuwe Maas en de S114 (Tjalklaan, Vierhavenstraat, Westzeedijk). De drie oeververbindingen Maastunnel, Erasmusbrug en Willemsbrug (inclusief Noordereiland) liggen ook in de milieuzone. Op de kaart hieronder geeft de zwarte lijn de grens van de milieuzone aan.
Naast de geografische uitbreiding is de milieuzone ook gaan gelden voor bestelauto’s en personenauto’s.
NB: in het ontheffingenbeleid van de gemeente Rotterdam is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Rotterdamse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Rotterdam. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
Om diezelfde reden ontbreekt Rotterdam in de opsomming van steden in de ‘Kennisgeving Ontheffingverlening Milieuzones’ waarvoor RvO ontheffing verleent.
De gemeente Tilburg heeft sinds 1 september 2007 een milieuzone. De Tilburgse milieuzone bestrijkt het gebied binnen de ringbanen.
De gemeente 's Utrecht heeft per 1 juli 2007 een milieuzone. De milieuzone omvat de gehele binnenstad, het stationsgebied, de Jaarbeurs en enkele aangrenzende wegen.
Stickers
Binnenkort met de auto naar het buitenland? Bestel dan nu de milieusticker of vignet om een boete te voorkomen!
Beoordeling door Autozine
Beoordeling door Autozine; hét Automagazine op internet
Pluspunten
- Vlot en zuinig
- Prima weggedrag
- Voordeliger en beter dan een standaard a3
Minpunten
- Alleen compleet met opties
- Onhandige en gevaarlijke locatie laad-aansluiting
De Audi A3 met plug-inhybride aandrijving biedt alleen voordelen boven de conventionele A3. De hybride is stiller, sterker, zuiniger en voordeliger. Het extra gewicht is nauwelijks merkbaar.
2.368.174 voertuigen van deze kleur
30% van de bezitters is vrouw
7.922.354 voertuigen ouder dan deze
Er zijn 62.707 voertuigen van dit merk/model in NL
Er waren vorig jaar 4.020 voertuigen van dezelfde uitvoering in NL
1.638.779 voertuigen sneller of meer PK
De gemiddelde eigenaar is 43 jaar oud
Dit kenteken is 47.654 keer gespot
Koop dit type auto (2582 te koop)
Verkoop je auto
Deze auto financieren
Aantal auto's van zelfde uitvoering
4.020
Uitvoeringen gestolen vorig jaar
4
(1 op 1000)
Diefstalrisico komend jaar
Gemiddeld
(0,8 op 1000)
Diefstalverhogende factoren:
Deze auto is een:
• Automaat
• 4-deurs
• Automaat
• 4-deurs